Sensommar blommor

Än så länge som blommar det i trädgården. Klematisen har aldrig haft så många blommor! Är nog för att min mamma gett den lite kärlek i år. Och några rosor blommade vackert.

 

 
 
 
(neonrosa rosor är svåra att fånga på bild...)
 

I en liten slänt på Andreas tomt har vi planterat murreva, nävor och gjort en lite örtagård med perenna örter; gräslök, timjan, rosmarin och mynta. Myntan planterade jag i en kruka som jag grävde ner, den tar annars lätt över. På bilderna ser det mest ut som en massa ogräs… Men det är vackert egentligen!

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Så fint ni har det! Du, jag undrar över var du har köpt korgen någonstans? Precis en sådan är jag ute efter.

2013-09-06 @ 13:04:47
Postat av: Andrea

Tack! Vi har fått den i present av min svåger, men jag tror att den är från någon av de stora växtmarknaderna, plantagen eller någon liknande. Från förra året.

2013-09-06 @ 13:14:07
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se
Postat av: Monica

Jättetack! Då får jag leta..:)

2013-09-10 @ 20:32:05
Postat av: Krille

Hej Andrea!
Kul att hitta en sån pärla till blogg tack vare att du hittade till min. Nu vill jag också ha ett torp :)

2013-09-19 @ 18:02:42
URL: http://nukokarjag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0