En lugn helg på landet

 

 Nu i helgen var vi ute på landet igen. Härligt vackert sensomrigt!

 

På fredagskvällen kom jag ute sent efter jobbet, Andreas hade plockat fram räkor ur frysen och lagt ett gott vitt vin på kylning. På lördagen blev det en lååång helgfrukost och sen kom min syster med man och bebis på besök så då blev det inte mycket gjort. Vi gick runt och tittade på alla husen och bara umgicks.

 

En hel del tid i helgen spenderades i vår ”nya” soffa och fåtölj. Kvinnan som sålde dem på blocket hade köpt dem nya på 70-talet. Jag är egentligen inte så mycket för brun plysch, men jag gillar dem ändå! Sköna är de också. 600:- för båda, vilket var riktigt billigt. De är vad min mamma skulle kalla för ”camp”. (var tvungen att slå upp ordet i SAOL och där står det: adj. Gammelmodigt o. lite löjligt på ett moderiktigt sätt. Är det vad vi kallar retro nuförtiden?)

 

Andreas hade även snickrat ihop ett temporärt soffbord av en gammal skåpslucka som han hittade på vinden och en trappstege. Blev riktigt fint tycker jag! Kommer nog att få vara kvar rätt länge.

 

Vi spelade lite stenkakor också vilket är mysigt! Så här ser vår musikhörna ut i vardagsrummet. (Vevgrammofonen står på en byrå så att det är lätt att veva och byta skiva)

 

 

När vi hade en lugn helg därute utan en massa slit så hann vi fundera en hel del på nästa steg i renoveringen av Andreas hus och vad jag ska göra på Torpet. Är svårt att fördela sin tid mellan alla hus. Men mer om våra planer i ett annat inlägg! 


Kommentarer
Postat av: Mia

For et flott sted! Høres ut som en koselig helg :)

2013-09-19 @ 07:58:50
URL: http://miastorp.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0