Långhelg!

Onsdag till söndag var vi ute på Torpet, en helt underbar helg med nästintill sommar väder! Vi hade min mamma, svärföräldrarna och en kompis med oss så det blev en hel del gjort!

 

Trädgården var full av blommor! Mattor av skilla och vitsippor, pärlhyacinter, dvärghyacinter, ormöga, gullvivor, blåsippor..

 

 

Det krattades, rosorna beskars, potatis landet grävdes om och potatis sattes, gräset klipptes för fösta gången den här säsongen, hallonlandet rensades och vissa linor fick bytas ut. Jag tapetserade lite på verandan som fortfarande inte är helt klar, damsög och såpaskurade golv.

 

Torpets köksfönster är klara från renoveringen. Min sambo gjorde lagningarna och en målerifirma som han jobbar med skrapade, grundade och kittade om dem. Mina fönster har bara gångjärn på en av bågarna per fönster, den andra bågen spikas fast. Bågarna med gångjärn kom upp i helgen och de andra halvorna målades av mamma. Två av rutorna gick tyvärr sönder i transporten, så jag fick åka in till byns glasmästare. Han hade gammalt glas som han skar till, 500:- per ruta fick jag betala… Tråkiga pengar, men samtidigt är modernt glas inte ett alternativ när de andra rutorna är så vackra.

 

Utvändigt blir fönstren vita och invändigt ljust grå (vitt med ca 10% grön umbra, som alla andra snickerier). Tyvärr glömde jag fota dem! Ska lägga upp före och efter bilder nästa gång jag åker ut, vilken skillnad det blev!

 

Men vi har inte bara slitigt utan vi provsmakade även bröllopstårta från den lokala ICA:ns bageri! En hallon- och citronmousse tårta med brownie botten. Finns många olika mousser att välja på, så vi kommer nog ha några olika att välja på. Men den här var väldigt god!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0