Skickliga möss!

Idag kommer rörmokaren och kopplar bort den läckande varmvattensberedaren. Förhoppningsvis hann den frysa på ett dygn.. (Den droppade så att den fyllde en bakform på 1,5 liter på ett dygn när vi höll Torpet varmt i helgen. Större droppuppsamlare fick tyvärr inte plats.)

 

Golvet hade blivit lite förstört under diskbänken, förhoppningsvis får jag ut lite på försäkringen. Ringde dem i måndags och de bad mig återkomma när rörmokaren hade varit där. Det är svårt att veta om pumpen kommer ”återuppstå” förrän tjälen hade gått ur marken. Håller tummarna för den! En ny liten vvb är inte så dyr, men en ny pump skulle jag gärna slippa.

 

Förra gången vi var ute på Torpet hade mössen härjat i skafferiet. Så då slängde jag allt angripet och la resten i plåt- och glasburkar. Men jag underskattade de små rackarna! Den här plåtburken, med mjöl i, stod på köksbänken och den fick de minsann upp! Hade gärna velat ha en webbkamera och se dem kämpa. De hade spridit ut mjölet över hela bänken, man såg precis var de hade varit med sina vita tass- och svansspår.. Det är alltså glasbukar med snäpplock som gäller.

 

 

 

 

De lämnade till och med små märken på burken!


Kommentarer
Postat av: MrsUniversum

Trodde faktiskt inte att de små liven skulle klara något sådant! De måste ha samarbetat bra.

Frysta vattenrör är besvärliga saker och något man inte önskar sig. Hoppas det ordnar sig bra och snabbt.

2013-03-21 @ 16:18:02
URL: http://mittuniversum.wordpress.com
Postat av: Cath

Vilka enträgna rackare! Inte trodde jag att de kunde ta sig in i en plåtburk inte... :-)

2013-03-23 @ 21:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0