Rivning i sovrummet!

Blir så avundsjuk när Andreas åker ut till Torpet (eller egentligen sitt hus, bredvid Torpet) på en vardag och pysslar/renoverar/river!

 

Idag fick jag dessa bilder. Jag har varit sugen på att börja riva i sovrummet sen han köpte huset!

 



 

Före: Spånskivor på väggarna med en tråkig intetsägande tapet. Korkmatta på golvet. Skivor i taket.

 

Därunder: Vacker tapet med fin bård från när huset byggdes (ca 1920). Under korkmattan ska det finnas ett trägolv, än vet vi inte skicket på det. Och under skivorna i taket fin spont. (inte pärlspont, men fin ändå)

 

 

 

Jag tycker att jag känner igen tapeten.. Visst har någon firma gjort ett nytryck av en liknande??

 


Kommentarer
Postat av: Clara

Men gud vilken fin tapet!! :)
Kan tänka mig att det är spännande att riva en massa när man inte vet vad som gömmer sig där bakom!
Kram

2013-03-22 @ 18:10:48
URL: http://claraslantliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0