Tvättrum

På Torpet finns det bara rinnande vatten i köket och så en tappkran med kallt vatten ute. Men jag har ett litet tvättrum där man kan vaska av sig när vädret inte tillåter att duscha utomhus eller ta ett dopp i Väddöviken.

 

Just nu är det rollade rosa väggar och ett röd- och grårutigt linoleumgolv. På väggarna sitter två mindre snygga hyllplan, en fin men omålad spegel och några krokar.

 

Planen är att lägga ett massivt trägolv som jag vill måla med diagonala rutor i linoljefärg, grått/grått. Sätta upp en pärlspontspanel som målas grå och så en söt tapet ovanför. Men tapeten får inte vara för framträdande eftersom den kommer synas från verandan om dörren står öppen, och där har jag ju tapetserat med blomplanscher, det får inte bli för rörigt.

 

Testade att sätta upp en provbit av en tapet som jag hade hemma,  men den känns inte rätt. Är lite ”90-tals byggnadsvård” över den.. Om ni förstår vad jag menar..?

 

 

 

Skänken som står i tvättrummet skulle behöva skrapas, i alla fall luckorna. I den förvarar jag handdukar, extra toa- och hushållspapper och lite annat.

 

Surfade lite tapeter idag, finns så många fina! Här är några från Duro och Borås.

2922, Karlslund, Borås

 
 
2930, Karlslund, Borås
 
 
2932, Karlslund, Borås
 
 
 
Liljesal, Duro
 
 
Vad tycker ni? 2922 och 2932 är nog mina favoriter...
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

2932 är bäst för ditt tvättrum tycker jag, för dem andra mönster är för livliga eller förnäma i ett sådant rum. Jag syssla med att renovera en 100 år gammal gård och valde 2932 för ett sovrum (se http://wheretheroadbends.wordpress.com/house/room-371/ för bilder) eftersom mönstret känns enkelt och inte så glamorös.

Lycka till med valet, Johanna

2013-06-02 @ 21:05:09
URL: http://wheretheroadbends.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag har precis kollat på 2930 (för vår hall men valde i stället en tapet från Duro Hudiksvall tater pga en blå färg som ska matchas i snickeriena) som är jättefin. En pigkammar tapet från 1880. Jag håller med om att 2932 oxå skulle vara fin. Men vill du fortsätta med lite blått i rummet så tas det fint upp i 2930 tycker jag.

2013-06-27 @ 09:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0