Sjöutsikt

På tomten bredvid Torpet och Andreas hus röjde de runt med en grävmaskin för några år sen, det resulterade i att ingången till ett täckdike blockerades. Varje år sen dess blir det översvämningar på våren. I år har han som har tomten höjt vår väg lite och grusat på den, men det verkar inte ha hjälpt alls. Fick just det här fotot av Andreas.

 

I år ser det värre ut än vanligt.. Sjöutsikt? Swimmingpool?  

 

Han som äger tomten har lovat att åtgärda problemet, måste nog ringa honom idag!

 

Efter jobbet idag tar jag bussen ut till Torpet! Andreas hade inget jobb idag så han åkte ut tidigt imorse. Planen är att han ska fixa taket i köket i sin länga, det som jag rev ner för två veckor sen. Han jobbar ibland med scenografi och det blir en sån lösning där, inte så byggnadsvårdsmässig. Han ska göra ett tak som ser ut som ett gammalt tak (sånt som ser ut som bred lockläkt, vet inte vad det heter..) fast i mfd. Kommer nog bli fint, trotts att det är ”fusk”.

 

Det är redan pärlspontspanel i köket, så vi kände att det skulle bli lite mycket med smal spont i taket också.

 

Bilder kommer!

 

Trevlig helg!

 

Kommentarer
Postat av: eva

Ska man skratta eller gråta?!

Om jag var Andreas skulle jag sätta en dead-line till personen som SKALL åtgärda detta och även kräva ett nytt staket, det måste vara helt ruttet nu

2013-04-20 @ 20:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0