Rensning av rabarber

Tidigare år har jag bara låtit rabarbern vissna ner, men i år försökte jag få bort det mesta. Jag skar av stjälkarna men fick höra att jag egentligen skulle ha ryckt av dem.. Jaja, då vet jag till nästa år. Vad det nu gör för skillnad.

 

 
 

 

Hittade mördarsnigelägg under bladen, så det var bra att jag rensade! Hoppade på dem ordentligt. :)

 

 

Min syster fick all rabarber, jag har tagit hand om tillräckligt mycket rabarber i år. Hon gjorde saft av den som tydligen blev väldigt god!

 

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Lyx med rabarber! Det är något jag verkligen gillar! Vi har tyvärr inga plantor här hos oss!

Kramen!

2012-10-05 @ 21:32:21
URL: http://husprojektet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0