Ny ytterdörr

Igår blev jag så sugen på en ny ytterdörr till Torpet!

 

Den gamla är verkligen inte snygg och dessutom väldigt otorpig. Och för att verandan ska kunna bli helt klar, och jag ska kunna sätta lister runt dörren så känns det som att det är dags att byta dörr nu.

 

Jag vill ha en dörr med fönster i för att få ännu mer glasverandakänsla på verandan. Den behöver inte vara från när Torpet byggdes, ca 1850, vilket dessutom är svårt eftersom de inte hade fönster i dörrar då.. Eftersom utbyggnaden som dörren sitter på är från ca 1950 så har jag lite mer frihet med att välja dörr. Jag ser framför mig att den målas i gulockra. Som den här, men inte riktigt lika pampigt:

 

 

Har hittat två dörrar som jag gillar på byggigen.se. Båda kostar runt 1000:- och har ingen karm. Men som tur är har min snickare till sambo sagt att det går fort för honom att snickra ihop en karm och sätta dörren på plats! Jag borde nog fått skriftligt på det…

 

 

 

Så här skulle det kunna se ut:

(inte den bästa bilden och inte jättesnyggt inklippt, men det ger en känsla!)

Kommentarer
Postat av: Ankan

Jag tror det blir jättefint!
Vi vill egentligen också ha fönster i våra dörrar för att få mer ljussläpp in i mörka hallen innanför. Annars är vi nöjda med våra dörrar.......

2012-11-07 @ 12:15:24
URL: http://elinsstuga.blogspot.com
Postat av: Ankan

Tack för hönshustips! Ska titta!

2012-11-07 @ 14:02:35
URL: http://elinsstuga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0