Nya tider

 

 

Körsbärsträden i Kungsträdgården har blommat över nu, men våren är långt ifrån slut.

 

Vi har varit ute på Torpet två helger i rad nu. Förra helgen var vi bara där över en natt, för att titta på grannhuset. Det var så fint som jag minns det (om man ser bortom masonit och korkmattor), så min sambo och de nuvarande ägarna skakade hand över köpet! Nu är det bara pappersarbetet kvar. Känns underbart att rädda ett hus som behöver det så mycket. Vi har fått en gammal bild på huset från innan det förstördes och den kommer vara vår ”ritning”. (lägger snart upp ett foto på den)

 

På den nya tomten är det nu ett hav av vitsippor, men det kommer snart att ersättas av ett hav av Gullvivor.

 

Nu i helgen var vi också ute. Om jag behöver hjälp med något så gäller det att passa på nu innan han får tillträde till ”sitt” hus. Det blev mycket pyssel i trädgården, plantering av två nya rosor, rensning i rabatterna, beskärning av rosor, gjutning av plintar till ett nytt plank. I år kommer verkligen trädgården bli vacker!

 

Och vad mycket som blommar nu! Gullvivor, vitsippor, blåsippor, tulpaner, pärlhyacint, dvärghyacint, tusenskönor, och en gul blomma som jag inte kan namnet på. Någon som vet?

 

 

 

Tog en del bilder med min "riktiga" kamera också, men dem har jag tyvärr inte just här och nu. Lägger snart upp fler, bättre bilder!

 


Kommentarer
Postat av: Poul

Hej.



Den gula blomman är nog en Vårkrage. Växer fullt av dem innanför häcken borta hos oss vid infarten till Tingsvägen. Kallas ibland för Gemsrot. Doronicum på latin.



Hälsningar, Poul

2012-05-16 @ 09:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0