Stackars äppelträd

Mina äppelträd fick sig en ordentlig ”genomkörare” i helgen. Jag har beskurit dem lätt de senaste två åren men inte haft hjärta att skära av alla grenar som man borde. Dels för att jag känner mig taskig mot träden och dels för att jag är rädd att inte få någon frukt det året då. Men nu har drängen tagit tag i träden, de ser ut som två nakenråttor nu. Hoppas att jag får några äpplen i år..

 

De påminner mig om en nyklippt hund som nästan ser ut att skämmas lite för att vara "naken".

 

Här ser ni det ena trädet. Högt, stolpigt och misskött under många, många år.

 

Tog in några kvistar och satte i vatten, förhoppningsvis blommar dom eller har i alla fall små gröna blad till påsk!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0