Sommar och rosor

Sommaren rullar på och jag blandar ledighet med jobb. Hittills har jag varit på Torpet, sen ut till Sandhamn, sen lite jobb uppe i Gällivare och så tillbaka till Torpet en natt innan scoutläger. Och nu lite jobb igen. På fredag börjar min två veckor långa, sammanhängande semester. Och den ska spenderas på Torpet! Tillsammans med min sambo/granne.

 

Vi har sagt att vi ska ta det lugnt och inte dra igång några stora renoveringsprojekt. Men vi får väl se hur det går. ;) Min glasveranda ska få golvlister och tapetseras, kommer bli så fint! Lägger upp bilder så fort det blir klart. Och så lär det bli en hel del loppisar, kanske drar vi norrut för en gårdsauktion eller två.

 

När jag var ute på Torpet sist stod alla rosor i full blom! Tyvärr så blir inte de röda färgerna nå bra i mobilkameran.. Stockrosorna hade börjat slå ut också, djupt bordeaux röda var det. En liten överraskning, hade hoppats på vita eller ljusrosa. Men den mörka röda färgen gör sig rätt fint till Såpnejlikorna som de delar rabatt med. 

 

 

 Den nya rosen nere vid planket som jag planterade i år. Otroligt fina och stora blommor!

 

 

 Köksfönstret med Stockrosor och såpliljor framför. Håller tummarna för att stockrosorna inte växer så mycket mer... Borde inte satt dem framför fönstret.

 Såpnejlika som jag grävde upp förra året ute på fältet

 

 

Gäststugans rosor, vet inte vilken sort de är. De fanns här innan mig.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0