Miljö och ekonomi, hand i hand

Här kommer två små konsument tips! Nu när jag inte längre har diskmaskin har jag märkt hur snabbt diskborsten blir äcklig och sliten. Då kom jag att tänkta på ett tips jag fick av min syster för flera år sen. Hon köpte en diskborste för ca sju år sen som är gjord av Alfa Laval i industrikvalitet, och den är fortfarande fräsch och utan böjda strån. Så idag slog jag till!
Den säljs på granngården, kostar 69:- och går att beställa från deras hemsida, men frakten är på 79:-. Så jag frågade några vänner om jag skulle beställa till dem också, dessutom kostar den bara 36:- om man köper fem eller fler. En prefekt gåbortpresent!
Mitt andra tips för dagen är cover-it. Ersätter plastfolie över tallrikar och skålar i kylskåpet. Säljs i tre pack med olika storlekar, sägs passa alla typer av bunkar och fat. Gjorda i silicon, bara att diska och återanvända. Tål diskmaskin, om man har en sån.
119:- exkl frakt. Lite kul är också att det är några gymnasieungdomar som kommit på idén, producerar och säljer dem. Återkommer när jag provat dem med ett betyg! Miljö och ekonomi, hand i hand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0