Längtan till landet

Nu räknar jag dagarna.

 

På fredag åker jag ut till Torpet. På lördag ska jag ha loppis, mamma är där och hjälper mig som tur är. Sen en ensam natt på Torpet, och så kommer min sambo hem från fjällvandringen och kommer ut till Torpet. Sen två underbara veckor av semester, tillsammans, på Torpet!

 

Tanken är som sagt att vi inte ska renovera utan göra utflykter, kanske besöka en loppis eller två och ta det lugnt. Men sätta golvlister och tapetsera min glasveranda tänkte jag göra någon dag, och fixa skorstenen. Men det tar inte två veckor!

 

Skulle vilja lägga lite tid på att ta hand om alla bär. Tänkte göra rabarber puré och marmelad, har fått två recept som jag ska testa. Och så skulle jag vilja torka hallon, för att ha i müsli eller som godis. Tänkte torka i ugnen. Kanske även göra hallon saft? Har fått så mycket hallon i år, tackvare att hallonlandet fick lite kärlek i våras. Och så vill jag göra vinbärsgelé, och kanske vinbärssaft... Buskarna dignar!

 

 

Något som jag velat testa länge är att göra eget smör.. Och till det måste jag ju ha lite hembakt bröd, kanske ska passa på att baka någon som man inte har tid till annars, kavring eller surdegsbröd. Hittade den här roliga affischen på nätet.

 

 

 

 

Som sagt, jag längtar ut nu! Svårt att koncentrera mig på jobbet…

 

Delar med mig av recept om jag hittar något riktigt bra!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0