Rabarber

 

Rabarbern kikade upp ur jorden nu i påskas med sina stora, svullna knoppar.

 

 

 

Skattar fortfarande lite åt mig själv när jag tänker på mitt misstag för två år sen när jag precis hade köpt Torpet. Jag ville så gärna ha rabarber så jag gick och köpte en planta den första tidiga våren. När jag kom ut hittade jag en fin plats för den där jag trodde den skulle trivas. Precis när jag skulle börja gräva ser jag att det redan sticker upp stora rabarber knoppar ur jorden, precis där jag hade tänkt plantera min nyinköpta rabarber!

 

Så ett tips till er med nya gamla trädgårdar, vänta ett år och se vad som redan finns!

 

Kollade upp på http://www.odla.nu hur rabarber ska gödslas: "Rabarber är mycket näringskrävande. Före planteringen bör man bruka ner stallgödsel och sen fortsättningsvis tillföra stallgödsel eller t.ex. kompost under vintrarna."

 

Måste förbi en trädgårdshandel eller ett stall på vägen ut till torpet nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0