Grannhuset

 

Jag kan inte låta bli att visa en bild på grannhuset som min sambo antagligen kommer köpa. Affären är långt ifrån klart än, han har inte ens varit inne i det än, bara tittat in genom fönstren. Men jag var inne i det förra sommaren och såg att det hade potential!

 

Under alla lager masonit och platsmattor finns det ett gammalt vackert hus. Tänk er det utan tilläggsisoleringen, utan masonitfasaden, kanske utan de två utbyggnaderna på varsin sida om ytterdörren, med bytta fönster…

 

Men vad ska vi kalla det? Min torp kallas ju för Torpet, men det här då? Min sambo heter Andreas och jag Andrea, så att kalla det för Andreas torp går ju inte heller, och dessutom är det inte ett torp. Vad kallas den här byggnads typen? Är det en sen modell av parstuga i två plan?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0