Glad påsk i efterskott!

 

Firade en härlig påsk ute på Torpet med sambon, mamma, blivande svärföräldrarna och ett gäng vänner. Fullt hus med andra ord!

 

En hel del blev gjort, men vi hann även äta gott, gå långpromenad och ta det lugnt. Min enormt breda Syrenhäck smalnades av lite, gräsmattan mossbekämpades, gödslades och fick lite nya gräsfrön. Andreas byggde prydliga stöd till mitt hallonland som förvildats och var på väg att rymma ut i gräsmattan och in i trädgårdslandet. Komposten grävdes ut och fick jordförbättra mitt något leriga trädgårdsland. Det vårstädades ordenligt och golven skurades.

 

Dom här små kycklingarna är från mammas barndom, tycker de är så söta! Verkligen små personligheter.

Dom här är modernare, ser helt galna ut!

Äppelkvistarna som jag plockade in för två veckor sen hann nästan slå ut i blom.


Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med torp. Det önskar jag mig!

2012-04-12 @ 07:24:34
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0