Minimorötter

Nu har vi börjat komma iordning hemma, jag har börjat få koll på mitt nya jobb och vi har nästan kommit in i vardags rutinerna.

Helgerna har ägnats åt att åka på blocket annonser och loppisar samt att packa upp. Ska snart visa bilder på alla våra fynd! Kommer bli många före och efter bilder eftersom vi av någon dum anledning mest köpt renoveringsobjekt... Tur att jag har en sambo som är snickare med egen verkstad!

Fördelarna med nya jobbet är många; sitter i gamla stan, kontorstider med mycket flex, större ansvar... Men mindre tid att blogga på. Därför tänkte jag försöka blogga från telefonen, har just laddat ner blogg.se appen. Detta kommer resultera i fler stavfel och kanske sämre bildkvalitet, men jag testar!

Då kan jag blogga från kollektivtrafiken! :)

I helgen åkte vi ut till Torpet fredag till lördag för att bla stänga av vattnet. Fixade även inför vintern i vedboden och tog upp den sista potatisen, scharlottenlöken och jordärtskockorna. Hittade fem "mini morötter" också.

(det är en liten tändsticksask!)

Men jag åt dem och de var mycket goda!

Kommer ett inlägg till påvägen hem. Ha en fin måndag!


Kommentarer
Postat av: Maja

De ser jättegoda ut, de små minimorötterna.



Haha, för länge sedan när jag för första gången såg ordet "minimorötter", sa jag (högt för mig själv) "minimo-rötter" - hm, vad är de för rötter??

Nu vet jag bättre... ;)



Ha det gott /maja

2011-10-24 @ 22:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0