Skön helg på Torpet

 

Jag och mamma åkte ut till Torpet lördag till söndag, lite spontant. På vägen ut passerade vi Roslagsjärn som har det mesta man kan behöva. Den här gången var målet en separett till dasset! För om man får bort urinet så luktar det inte alls illa, mer en mysig mull lukt. Inte för att det luktar så farligt nu heller, men ändå. Dessutom kan man använda urinet (utspätt) att gödsla med. Eller så kan man leda ner det i en infiltrationsbädd, men det vet jag inte om jag har plats för, kanske ner under min rosenträdgård som jag ska anlägga… Hmm.. Mer info om rosorna kommer snart!


 


Vår vän fjärilen som vi väckte i julas hade nog somnat om, men när vi kom ut i helgen så väckte vi honom igen. Hoppas att han kan somna om en andra gång, än så länge är det lite för kallt ute.


 


Det måste ha blåst mycket för på vissa ställen var drivorna riktigt höga. Men eftersom snön smält och fryst på i omgångar så var det hårda skorpor.


 

(Bordet är ett stort, fullhögt matbord för 10 personer!)

 

Vi hann med en del saker i helgen, bland annat målade jag lite och började med ett nytt projekt som jag kanske borde ha låtit bli… Bilder på det kommer snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0