Gäststugegolvet part two

 

Började ju riva upp det fula, lackade, furugolvet förra helgen. Den här helgen blev vi klara.


 


Först såg det rätt bra ut, lite skadat på vissa ställen, men inget som inte går att åtgärda.

 

 





Men sen såg det mindre bra ut, på vissa ställen va det rätt murket och svajigt. Och när vi kom längst bort var golvet ersatt av…. Masonit!!! :(

 


På två ställen var golvet lappat med plåt! Lite charmigt...





Garanterat mussäkert. Eller?


Nu kommer det stora frågeställningar. Vad gör jag??? Det jag borde göra är att riva upp hela golvet, gräva ut grunden, som är full med jord och annat bös ända upp till golvbrädorna, byta ut stockarna under huset och sen lägga ett nytt golv. Men är det prio ett just nu? Det kanske finns några andra saker att göra först?

Provisoriskt så piffade jag i alla fall till rummet lite. Med trasmattor kan man dölja mycket! (Jag vet att sängarna är rätt gräsliga.. De ska snart få sängkappor, nya överkast och örngott.)







Trotts masonit-besvikelsen så tycker jag att resultatet blev finare än vad det var tidigare och vi hade en väldigt mysig helg. Men god mat och trevligt sällskap!


(Boeuf bourguignon på vildsvin, gott med långkok!)


Hilda verkade trivas på Torpet också. Framförallt på kökssoffan...






Kommentarer
Postat av: BG

Hej!

Gillar verkligen din blogg, det är så kul att följa allt som händer med ditt lilla torp.

Det blev urfint med det "nya" golvet. Tycker du gör helt rätt i att ha det så ett tag och att vänta med det större arbetet. Skavanker är charmigt och trasmattor fina!

2011-03-21 @ 21:06:30
Postat av: Lotten

Det ser ut att vara lite samma fenomen som på mitt torp. Om jag inte ser fel så är dina golvbrädor lackade eller fernissade. Antagligen finns det fukt under golvet som inte kan vädras bort och till sist börjar golvet murkna. Bara att byta ut antagligen, men det är ju ingen panik :)

2011-03-22 @ 09:00:25
Postat av: Sara

Vad är Hilda för en trevlig ras? Blandras?

2011-03-23 @ 09:19:31
URL: http://kllstorpet.blogspot.com
Postat av: Andrea

Hon är en Pumi, en ungersk vallhund. Väldigt trevlig hundras, gosig, vallig och glad. Hårar inte alls och är bra för allergiker. Jag lånar henne bara, det här var första gången, men det kommer bli fler! :)

2011-03-23 @ 14:32:36
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0