Fynda gratis!

 

Visst är det roligt att gå på loppisar, pruta och känna att man gjort en bra affär. Men ännu bättre är det när man kan komma över saker gratis!

 

Jag håller bland annat på att renovera en industrilokal på jobbet, den har ett teatersällskap tidigare haft sin rekvisita i och de lämnade efter sig en hel del grejer. Det här är vad jag kom hem med igår:

Ett fat, lite större än en vanlig tallrik. Det är från ikea, men jag tycker att det var sött ändå.




Två gamla kakformar och en sil av något slag.





En liten kvarn, kan den var för mandlar? Det var svårt att få en bra bild på den... Men tyckte att den var fin, i gjutjärn och med patina. Kommer passa fint på ett av de öppna hyllplanen som kommer i köket!





En stor skål från Gustavsberg, en liten flaska i brunt glas som blir fin att ha mjölk i och en liten äggkopp som jag egentligen inte vet varför jag tog...





Och två "silver"brickor! Den ena i nysilver, rätt repig och ful och den andra i nån annan metall. Men med kakor, blommor, ljus eller något annan fint på kommer det inte synas.




Ursäktar igen för de dåliga bilderna.. Så svårt att få dem så där ljusa, skarpa och fina. Miljön, i mitt moderna kök i stan, kanske inte heller är den bästa.



Kommentarer
Postat av: Egge

Hej!

Nu har jag nästan läst hela din blogg :) är inte inne i april detta året än :)..men det är en mandelkvarn som du har hittat :).. men det ser ut som det saknas locket/pressen så man får ned mandlarna i kvarnen (men jag kan ju se fel). Oftast brukr det där locket vara i trä men kan även vara i plast, vilket jag tycker är fult. Trä är bättre :)..

Kommer att följa din blogg :)..

Hälsningar Annika (Egge)

2011-04-18 @ 20:53:05
Postat av: Marianne Tapper

Vet du - jag har en EXAKT likadan mandelkvarn !!! Köpte på loppis för 4€ ;-) Hittade en kork (av kork ) som jag borrade in en skruv i för att få lite "tryck" på mandlarna.....Funkar sååå bra...

2011-11-24 @ 17:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0