Nu händer det!

 

Har haft semester i två veckor nu, där av min frånvaro här. Har varit en vecka på Torpet och en vecka i skärgården, men nu är jag tillbaka på Torpet.

 

Och här händer det saker!!!

 

Fönster- och dörrkarmar är finskrapade, än så länge har två av fönstren fått ett lager färg var. Taklisterna har fått färg, elen är dragen.

 

Den här veckans mål är:

 

- Måla fönster

- Måla dörrkarmar

- Måla golvsocklar

- Måla taklister

- Tapetsera!!!

- Göra bänkskiva

- In med vitvaror (!)

- Upp med hyllplan

 

Sen är köket KLART! Känns overkligt, men redan nu när två fönster fått färg på sig så ser jag hur vackert det kommer bli. :)

 

Klart kanske inte riktigt är sant, jag vill ju måla golvet rutigt och dörrarna kommer jag inte hinna den här semestern. Men det kommer i princip se klart ut.

 

Killen hjälpte mig med en tröskel in till köket, den förra var riktigt murken. Den blev så fin! Det ska också målas den här veckan, i grön umbra.

 

Klockan är nu halv ett, mamma sitter på golvet och skrapar vedlåren och jag har just målat lite taklister. Dags att sova snart så jag kommer upp i tid imorn!

 

Bilder kommer imorn när dagsljuset återvänt!

(hittade inte min kamerasladd, så just nu blir det tyvärr inga bilder alls, lägger upp ett till inlägg med några fina bilder på dass istället!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0