Den gröna vågen

 
Mina kompisar bara suckar när jag det senaste året försökt förklara att den nya gröna vågen är här…

Vi köper mer och mer ekologiskt, krav-märkt och närodlat. Vi ska göra vår egen müsli och baka vårt eget surdegsbröd. I alla matlagningsprogram pratas det om vikten av råvaror med kvalitet, halvfabrikat har blivit en svordom. Vi odlar våra egna grönsaker, i trädgården eller i lådor på balkongen. Vi saftar och syltar som aldrig förr, eller iaf inte på länge.

Martin Timell och alla andra inredningsprogram får oss att renovera våra hem själva. Ernst Kirchsteiger pysslar, lagar mat och går runt barfota i tv och uppmanar oss att njuta av det vackra, av naturen, av maten och allt annat.

 

Fler och fler köper racer cykel, springer maran, simmar Vansbro, motionerar ute istället för inne i ett svettigt gym.

 

Vi köper mer och mer saker begagnat, möbler med patina, shabby chic ska det vara, vintage kläder går för ofattbara summor på Bukowskis.

 

Utbudet av kläder i ekologisk bomull hos de stora klädkedjorna ökar städigt.

 

Jag vet inte hur många som varje dag startar ännu en torp-blogg.


 


Men det gör mig inget, jag hoppar gärna på den här trenden!


Kommentarer
Postat av: Lotten

Intressant iakttagelse Andrea, hoppas att du har rätt i att den nya gröna vågen är på väg.

Men du, finns det verkligen såå många torpbloggar? Är vi inte lite speciella iallafall? : )

2011-01-27 @ 21:47:43
Postat av: Andrea

Jo, jag är rätt säker på min sak! ;) Har noterat tusen till tecken på den gröna vågen. Tex: lågenergiglödlampor, källstortering, kampen mot E-ämnena. Ser nya saker varje dag! :)



Och ja.. Finns rätt många torpbloggar, inte för att det är något negativt! Det är ju härligt att fler upptäkt charmen med gamla hus!



Men när man söker på google på "torp blogg" så kommer din först i träfflistan, inte dåligt! :)

2011-01-28 @ 11:41:59
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/
Postat av: Lotten

Det menar du alltså? Måste undersökas, vad stolt jag känner mig nu : )

2011-01-28 @ 12:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0