Vedlår/kista

Hej! Glömde visa hur kistan ser ut nu. Letade efter en före-bild, men den var så ful att den inte ens lyckats hamna med på nån bild!

Här är en bild när mamma börjat skrapa. Många tjocka lager färg varav de sista med platsfärg, ljusblå, gul och dalablå. Gick tyvärr inte att skrapa fram nån orginalfärg.





Den är verkligen ett hemmabygge, och jag hoppas att den får tillbaka sin gamla charm med lite fin målning. Mamma skrapade klart den helt i julas, kanske ska jag ta den till stan och måla den så att jag slipper slösa på "torp-tiden" till något som är mobilt...


Kommentarer
Postat av: Att vara någons fru

Jag är så svag för gamla kistor, jag också.

2011-02-24 @ 08:59:39
URL: http://attvaranagonsfru.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0