Minirapport från antikmässan

 

Oj vad mycket fint det finns att köpa! I onsdags var jag på antikmässan tillsammans med min gudmor, den var som vanligt full med vackra saker.

 

Men jag köpte faktiskt ingenting! Jag visste ju att jag ska dit på söndag igen, så jag sparade mig lite till dess. Ofta säker de priserna lite sista dagen, och så hinner jag fundera vad jag vill ha. Det som jag är mest sugen på att en våg. Såg i ett inredningsreportage en tjej som hade en sån som fruktfat, väldigt fint.


 

 Den i mitten och längst till höger är mina favoriter, de kostade 950:-, får se om de finns kvar på söndag och om det går att pruta lite...

Men så mycket bilder blev det tyvärr inte, tar kanske några på söndag istället.

 

Vissa trender märktes väldigt tydligt på mässan. Uppstoppade djur fanns i nästan varje monter, en monter hade bara uppstoppade djur! Allt från olika sorters fåglar, till krokodiler, vildsvin och apor. Blev lite väl mycket, en liten fågel eller så kan jag tycka är fint, men en apa känns inte helt okej…

 

En annan trend var Josef Frank. I nästan varje monter fanns någon möbel som de klätt om i hans tyg, jag älskar verkligen hans tyger men att klä om en Rokoko stol i hans tyg ser lite fel ut.

 

Jag träffade chefsredaktören för Gård och Torp, min gudmor känner henne så vi stod och prata ett tag. Hon frågade om de fick komma och fota mitt torp för ett reportage! Vore väldigt kul, men jag måste bara få det lite fint först… I alla fall hinna tapetsera om och måla köksgolvet. :) Slutet på sommaren kanske.. Håller tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0