Dagens loppisfynd

Varje söndag är det loppis på Hötorget, inte så stor, kanske fem-sex försäljare. Men man kan göra riktigt bra fynd där. Många av dem har inte så bra koll på vad de säljer, för något år sen köpte mamma en Josef Frank ljusstake där för någon tia, kostar flera tusen på Svenskt tenn!

Jag hittade massor med saker jag ville köpa men försökte hålla igen.

Kom hem med den här stora soppterrinen från Rörstrand. Den är lite nött och utan lock, men min plan var inte att ha soppa i den... 30:- betalade jag!




Hittade även de här gamla glasburkarna, måste bara köpa nya packningar till dem. Fick betala 20:- st, men det tycker jag de är värda, ser riktigt gamla ut.




Köpte de här två té burkarna också, vet inte om de är speciellt gamla men jag tycker att de är fina. 10:- för ena och 20:- för den andra.




Ångrar lite nu att jag inte köpte ett saltkar i porslin med trälock från Rörstrand. De skulle ha 100:- för det. Såg två vågar som var fina också, en i emalj och en i någon annan metall med mässings skål. Jaja.. det kommer fler tillfällen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0