God Jul

Det har varit lite glest mellan inläggen här på sista tiden. Har inte haft så mycket att visa och dessutom är det mörkt mest hela tiden vilket gör det så svårt att ta bra bilder.

Imorgon åker jag, Andreas och Mamma ut till Torpet för att fira jul! Längtar! Inne i stan är det ingen snö, men sotaren sa att det var några centimeter där ute. :) Äntligen ska jag få elda i min kakelugn! Den är inte besiktigad men sotaren sa att muraren jag använt är duktig och att om det var hans hus så hade han eldat. Det var tyvärr för halt på mitt plåttak för att han skulle kunna provtrycka. Det får bli i vår istället.

Jag har aldrig riktigt förstått mig på julmat. Att äta köttbullar, prinskorv, skinkstek och kokt potatis på vår största högtid! Vi kör på festmat istället. :) I år blir det många små rätter, halstrade pilgrimsmusslor, carpaccio, liten sallad på rökt lax och mango, mandelpotatisbakelse med löjrom, rökta räkor.. Mmm.. Och så gott vin och lite bubbel!

Vår lägenhet i stan doftar verkligen jul nu. Hyrsinter, julgran och här om dagen bakade Andreas pepparkakor när jag kom hem! (med hemma gjord deg!)

Jag önskar er en riktigt skön jul, oavsett hur ni väljer att fira den!

I början på nästa år kommer det många vackra bilder från Torpet men också från prästgården i Åkers Styckebruk där vi ska fira nyår.


Kommentarer
Postat av: Frejda

Bra inställning till julmaten! :-)

2011-12-23 @ 19:55:05
URL: http://frejdastorp.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0