Sneek peek

 

Jag har tyvärr bara några mobilbilder på renoveringen av köket eftersom kameran blev kvar i Norrland. Men jag tänkte att jag ändå skulle visa er en glimt av hur fint det blir!


 (är väldigt nöjd med det här hörnet, var inte lätt att tapetsera ett så snett hus!)

 

Tapeten heter Dellen och kommer från Duro.








 


Gjorde en lista över vad jag skulle hinna för två veckor sen när jag var ute på Torpet. Det gick kanske inte riktigt som planerat… Är lite av en tidsoptimist.

 

- Måla fönster  - Ett lager till behövs på alla snickerier

- Måla dörrkarmar

- Måla golvsocklar

- Måla taklister - Klart

- Tapetsera!!!  - En våd kvar

- Göra bänkskiva  - Hanns inte med, blir nu i helgen

- In med vitvaror (!)  - Japp!

- Upp med hyllplan  - Hanns inte med alls, köpte dem och målade konsolerna hemma i stan i måndags. De ska upp i helgen, kommer bli så kul att få ställa upp alla mina vackra burkar och mitt fina porslin!!

 

Från början hade jag tänkt att köksinredningen skulle ha samma gula färg som i tapeten, men när jag provmålade med den såg den beige/rosa/gul ut, alltså inte snyggt. Men det kliade i fingrarna att få måla så jag tog en burk gammelgrön linoljefärg som jag hade kvar från när jag målade skafferiet invändigt. Då insåg jag hur mycket bättre det blev! Kommer bli mycket finare till bänkskivan, som målats i 100% Grön Umbra och ser mycket mer gammeldags ut.

 

Tvekade länge om hyllplanen skulle vara vita som en del av möblerna och även taklister, grå som golvsocklar, fönster och dörrkarmar eller gröna som köksinredningen. Tillslut blev det gröna! Tänkte att hela köksinredningen blir en helhet, som underskåp och överskåp.

 

I helgen ska jag ut och slutföra köket, då ska jag se till att låna en kamera och fota mycket!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tror du tänker helt rätt - det är viktigt m helheter o det är viktigt att skynda långsamt (ack, svårt!) o föreställa sig hur det kommer att ta sig ut. Inredningsdetaljer målar man inte gärna om.

2011-08-11 @ 14:02:21
URL: http://bodanorregard.blogspot.com
Postat av: Andrea

Det där med att skynda långsamt och tänka efter innan är inte min starka sida... Om jag hade råkat ha neon rosa färg hemma så kanske köksinredningen varit i den kulören! Hehe



Hoppas att hyllorna blir fina när de kommer på plats, mamma var lite orolig att de inte skulle passa ihop med porslin och burkar. Jaja, det märker jag. Men jag tror på den gröna kulören! (och dessutom var den vita slut när jag skulle måla, vilket i princip avgjorde kulörvalet... ;))

2011-08-11 @ 14:23:38
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/
Postat av: annette

hej.

denna bloggen verkar kanon,läggs till bland mina favoriter!

2011-08-11 @ 19:39:12
URL: http://www.lugnochharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0