Mysteriet med grön umbra

 

Har funderat på en sak ett tag nu.

 

Alla mina snickerier går i olika nyanser av en varm grå färg, 10 % grön umbra, 15 % grön umbra osv. När man öppnar burken med grön umbra så är det en tjock, mörkt chokladfärgad smet. Jag får inte ihop det hur brunt +  vitt = grått. Gör ni?


 


En blandning, kanske 20 % grön umbra.




Bänkskivan i köket ska jag göra av tjocka, breda golvplankor. Sen ska jag snickra dit en kant på den, som på bakbord. Vill att det ska se ut mer som en möbel, än den 70-tals köksstommen som det är. För två veckor sen målade jag planken i 100 % grön umbra och de blev mörkt bruna, inte alls den lite grönbruna som jag trott. Blev fint ändå, men jag är lite förvånad.

 

Förstår ni det här med grön umbra?


Kommentarer
Postat av: Where The Forest Ends

Halloj! Såg att du undrade vad färgen i köket heter, återkommer så fort jag orkat släpa mig ner för att kolla vad det står på burken.. men bara så att du inte tror jag skitit i att svara! I´ll be back!

2011-08-12 @ 20:46:33
URL: http://wheretheforestends.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0