Vin, Vänner, Vernissage

 

Just nu är det annat än Torpet som stjäl min uppmärksamhet.

 

Nästa vecka ska jag ha en konstutställning! Det är min första riktiga, har målat till och från sen jag var liten. 1999 ställde jag ut en tavla på Liljevalchs Vårsalong för unga och i höstas var en av mina tavlor med på Young Art For A Good Cause`s utställning och auktion som hölls av Bukowskis till förmån för Hunger Projektet.

 

Jag är ”mamma” till projektet Vin, Vänner, Vernissage och har dragit med mig tre andra tjejer. I fyra dagar har vi hyrt ett litet galleri på Söder, kommer bli så roligt!

 

Det är helt öppet, har fått in en annons på alltomstockholm.se och förhoppningsvis även i lokaltidningarna på Söder. Så ni är varmt välkomna om ni har vägarna förbi!

 

Problemet är att jag är rätt långt ifrån att vara klar. Så nu blir det till att måla varje lediga, vakna stund. Har fyra tavlor som är klara, fyra som är på gång och tre i huvudet. Hade tänkt ställa ut 8-10 stycken, men vi får se hur många jag blir tillräckligt nöjd med.

 

Vi kanske ses där!





Kommentarer
Postat av: Lotten

Så himla roligt! Jag hade verkligen velat komma. Du får lycka till med målandet och hoppas utställningen går bra och att du säljer många tavlor : )

2011-04-14 @ 09:00:54
Postat av: Sofie

Vilken fin blogg du har! Din och Lottens blogg har verkligen varit inspirerande för mig! Jag får tillträde till mitt "egnahemsbygge" från 30-talet om ett par veckor. Som stockholmstjej utan direkt snickarkunskap behöver jag alla tips jag kan få :) Lycka till på din vernissage!

2011-04-17 @ 22:02:01
URL: http://sofiestorp.wordpress.se
Postat av: Where The Forest Ends

Hehe, precis vi kan se slutet. Vi är inte där än men det börjar sannerligen bli ljust i tunneln!

Jag äter inte fisk och skaldjur nej, det är helt korrekt! Men nåt flådigt måste det ju bli :)

Antingen något helt valfritt eller något väldigt "husman"



Grattis till ditt vernissage by the way!

2011-04-18 @ 21:11:45
URL: http://WhereTheForestEnds.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0