Ommöblering av köket


Tidigare har jag haft ett runt bord i köket, ett väldigt fint rund bord som jag tycker mycket om, gammalt är det också. Men tyvärr inte så praktiskt. Eftersom det är runt så kan man inte utnyttja hela kökssoffan, max två personer kan sitta i den och äta vid bordet, och bara tre stolar får plats. Så i helgen när vi var sex personer ställde jag dit fällbordet som tidigare har stått på glasverandan. Blev mycket bättre!

 

Före:

 

 

 

Efter:

 

 

 

Trotts att man kan sitta fler i köket nu känns det som att det tar mindre plats. Problemet är bara att jag inte tycker att det är ett så snyggt bord. Det är omålat i furu med plyfaskiva, mamma hittade det i sin grovsop. Men med lite färg kan det kanske bli bra, jag tycker att det är lite jobbigt att alltid behöva ha duk, mina gäster spiller så ofta… ;)


Måste måla den gröna stolen vit också, ser lite lustigt ut nu.

Hade velat köpa ett nytt bord, men de har blivit så populära, och på grund av det dyra. Det får vänta.


Kommentarer
Postat av: marit

Du kanske kan köpa en textilvaxduk? Det finns många fina bl.a. på Åhléns.

2011-04-08 @ 22:12:43
Postat av: Pite ByggnadsvårdsErica

Hej!

Vilket jättemysigt litet torp ni har :-) Personligt och väldigt sött!



Lycka till med allt!



Vårhälsningar Erica Pite Byggnadsvård

2011-04-10 @ 19:47:16
URL: http://www.pitebyggnadsvard.se
Postat av: Where The Forest Ends

Åh, det är så fint i det där rummet!

Och prick ett sånt runt bord vill jag verkligen ha i vardagsrummet, frågan är bara om jag n å g o n s i n kommer hitta ett...



Vad tar du för ditt? ;)

2011-04-10 @ 23:40:57
URL: http://WhereTheForestEnds.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0