Masoniten flyger!

På min lilla tillbyggde veranda, från kanske 50-talet, har någon någon gång spikat upp en massa masonit. Det kliar i mina fingrar varje gång jag ser den. Så när jag var på torpet i helgen kunde jag bara inte stoppa mig själv, en timme innan vi skulle åka tog jag fram kofoten!

 

 

Det är bara den undre delen som är i masonit, resten har en riktig, gammal pannel.

Ångrade mig lite i efterhand… Jag har ju en hel del andra projekt på gång, och jag kommer behöva fixa panel innan vintern kommer. Men men, jag kunde som sagt inte låta bli.

 

Under dubbla lager masonit var det asfaltpapp och sen gammal panel.

 

Glömde i all stress att ta en bild på slutresultatet..

Försökte hitta en bild på hur jag skulle vilja ha det. Rev ut en bild ur en tidning, men den är kvar på torpet.. Men det var svårt att hitta. Jag vill att locklisten ska vara fint sågad, med lite snickarglädje. Brädorna bakom ska vara fuluröda och locklisterna också.

Hittade en bild på ett gult hus med den principen, men det är inte riktigt så jag vill ha det...




Fortsättning följer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0