Falsat plåttak

Taket på gäststugan har sett bättre dagar.. Det är ett gammalt papptak med en tjock moss-matta på. Det är (enligt snickaren som kollade på det) bara en tidsfråga innan det börjar regna in. Fick ett pris av honom, 36 500:-, då skulle han komma och mäta och sen skulle ett tak, som ser ut som ett gammalt falsat plåttak, tillverkas i fabrik för att sen lyftas på.

 

När jag berättade det här för en kille som jag nyligen börjat träffa sa han att det var lätt att lägga själv, det hade han gjort flera gånger på sina föräldrars gård och att priset jag fått var alldeles för dyrt. Men när jag då förklarade att jag inte känner att jag har kunskaperna för det och inte skulle våga göra det själv så erbjöd han sig att göra det åt mig! Den enda betalningen är mat och öl för honom och en av hans kompisar som ska hjälpa honom. Vilket kap!

 

Surfade på lite inspirationsbilder…









Kommer nog bli fint! Men nu blir jag ju lite sugen att byta tak på Torpet också... Det har idag ett plåttak med tegelpanneimitation. Blä! :( 

Men det är helt nytt, inte ens ett år sen förra ägaren la dit det. Får vänta ett tag. Hellst skulle jag vilja ha tegel på det... Som på matkällaren.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilket fint falsat plåttak på den översta bilden!

2010-09-10 @ 17:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0