Ytterdörr

 

Har funderat på att byta ytterdörr och surfade runt lite igår efter inspiration. Eftersom man kommer in via verandan, som är tillbyggd på femtio talet, funderar jag på att byta till en glasad dörr, så att man förhöjer glasverandakänslan!

Så här ser det ut nu:


(Lilla Mamma är på väg ifrån Torpet i somras.) 

 

När jag surfade på dörrar så var de flesta dubbeldörrar. Idag sitter det ju en enkeldörr och jag vet inte om det passar med en dubbel. Svårt!

 Den här hittade jag på Gård och Torps hemsida:




Den här utbyggnaden är väldigt lik min, förutom att jag inte har fönster på sidan om dörren. Den är från evahhojden.blogspot.com. Gillar verkligen den blå färgen!




Här är en till fin, den är från torparliv.blogspot. Fint med alla de små rutorna.




Här kommer en till som har lite mer "ytterdörrskänsla", den är från fyrbarnsmamman.bloggagratis.se:

När jag kollade lite på nytillverkade så var de fasligt dyra! Runt 30 000:-, så mycket har jag inte lust att lägga på en dörr. Det kanske går att hitta en gammal, det vore dessutom roligare.

Hittade en butik som heter Fönsterantiken, där hade de många fina dörrar! Vet dock inte vad de kostar... Tyvärr var bilderna väldigt små, ni får ta fram förstoringsglaset eller gå in på deras hemsida! :)









Hittade även fina på Byggigen som säljer gamla delar till hus.





Men det här får bli ett projekt till våren, men det är lika bra att börja planera nu!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har erfarenheter från Fönsterantiken. De är väldigt seviceinriktade och kan säkert hjälpa dig på något sätt.

2010-10-08 @ 15:04:01
URL: http://kllstorpet.blogspot.com/
Postat av: Lotten

Håller med dig om att den blåa dörren var väldigt fin! Du kanske skulle sätta in fönster på sidorna när du ändå håller på? Gamla glasade pardörrar ser jag ganska ofta på Blocket och andra ställen. Du ska inte alls behöva betala 30 000.

Lycka till!

2010-10-08 @ 20:47:36
URL: http://litettorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0