Plåttak

Gäststugan har idag ett gammalt papptak som sett bättre dagar. Hade helst bytt ut det mot ett tegeltak, men enligt besiktningsmannen så klarar inte huset det. Så då får det bli ett plåttak.

 

Hade tänkt ha ett falsat plåttak först, med det hade man tydligen bara på finare byggnader. Gäststugan är mer av ett uthus och har tidigare varit fattighjonsstugan i bygden så falsat kanske inte är rätt.

 

Johan har tidigare lagt såna här tak uppe i Hassela och har sagt att han kan lägga sånt hos mig också. Ska tydligen gå snabbt och vara billigt. Men är det tidsenligt? Vad tycker ni?






Jag har fortfarande inte vant mig vid tanken att inte ha falsat tak...


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker att taken på bilderna är jättesnygga! Blir nog väldigt "lagomt" på din stuga!

2010-10-11 @ 13:51:08
URL: http://kllstorpet.blogspot.com/
Postat av: Lelle

På mina uthus har jag valt pannplåt. Lite blank till en början men det mattas av ganska snart. Billig och enkel att lägga. Den har faktiskt en hundraårig tradition i Sverige så helt fel tycker jag inte att den är.

2011-08-19 @ 08:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0