Färg på invändiga snickerier

 

Jag har tidigare aldrig tänkt på vilka färger som det är på dörrar, lister och fönster i gamla hus. Om alla fönster har samma färg, om en dörr har olika färger på olika sidor osv. Nu tittade jag extra noga när jag var uppe i Hassela!

 

Det ser tydligen inte konstigt ut ha olika färger på olika sidor på en dörr!

Kimröksgrå dörrar i övre hallen:

 

Men vita på insidan, mot sovrummet:




Engelskt rött i nedre hallen, och vitt i vardagsrummet:



(lite kladdigt målat om jag får säga så..)





Jag kommer ha 15 % grönumbra på de flesta snickerier men i vardagsrummet vill jag ha vita och kanske på verandan också...


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Jag tycker att dörrarna med kimröksfärg är så vackra! Vet du möjligtvis vad det är för färgkod?

Tack på förhand!

2012-02-07 @ 17:41:49
Postat av: Anna

Hej! Jag tycker att dörrarna med kimröksfärg är så vackra! Vet du möjligtvis vad det är för färgkod?

Tack på förhand!

2012-02-07 @ 17:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0