Den blomstertid nu kommer...

I helgen var jag ute på Torpet! Och det var helt fantastiskt vackert! Allt blommade: äppelträden, syrénhäcken, hela gräsmattan var full av tusenskönor… Och massor med blommor som jag inte kan namnet på.

 

Gräset lyckades jag inte klippa förra gången jag var ute, jag fick inte igång gräsklipparen, så det var nästan knähögt. Så den här gången plockade jag fram den eldrivna trimmern, det tog tid och det blev inte lika kort som med gräsklippare.. men det fick funka för den här gången. Måste be någon kunnig ta en titt på gräsklipparen…

 

Här kommer lite bilder:

Det hade börjat bli mörkt när jag kom, men fantastiskt vackert...



I rabatten längs med matkällaren hade dessa vita blommor kommit upp!



Gräsmattan var full av tusenskönor, så söta.. Men det blev en tussenskönemassaker, var tvungen att klippa gräset.. Sparade några i kanterna.



Till och med gräsklippet i skottkärran var sanslöst vackert!



Så här såg mina ben ut efter att ha kört med trimmern. Och gräset luktade så gott!



Mmmm, äppelpaj, äppelmos, äppelkräm, äppelmust....



Hm, lyckas inte vända på bilden.. Jaja, dessa hade kommit upp mitt i hallonsnåret! I lila, rosa och vitt. Super söta tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Lotten

Den sista blomman är en akleja, så mycket vet jag. Den första är lite svår att se.



Underbart med gamla äppleträd! Det verkar vara en jättefin trädgård.

2010-06-09 @ 09:29:52
URL: http://litettorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0