Snart på väg..

  

Om två timmar kommer mamma hem till mig och då ska vi försöka få in allt pick och pack i den lilla lilla bilen. Hyrde den minsta (och billigaste) de hade på OKQ8. Men finns det hjärterum!

 

Mamma har gått loss rejält med klapparna i år, en och en halv Ikea kasse har hon tagit hem till mig. Andra familjer skär ner eller till och med tar bort klapparna helt, med inte vi! Hos oss känns det som om de blir fler och fler varje år. Enligt Handelns utredningsinstitut har julhandeln ökat varje år sen 1995, förstår inte hur det går ihop med tanke på hur många man hör om som skär ner på eller helt skippar klapparna.

 

Med tanke på att Norrtäljevägen sägs vara en skridskois så håller jag tummarna för att vi inte hamnar i diket på vägen ut… Tog med mig en snöskyffel hem från jobbet för säkerhets skull.

 

I eftermiddag kommer en fönsterkille ut till Torpet och ska ge en offert, den förra som jag fick en offert av har gått under jorden. Tack mamma för att du tog tag i det! Jag har hela hösten väntat på att han skulle höra av sig, eller någon gång svara i telefon. Men nej. Hoppas den nya är lika billig och lite snabbare på att komma igång!

 

(Bild från förra vintern, som mäklaren tagit)

God Jul på er!

 

Hörs snart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0