Kökssoffa

 

I Torpet stod en gammal kökssoffa när jag flyttade in. Den har inte original färgen kvar, men jag vet inte när den målades om. Jag tycker att den är rätt fint målad, men kanske inget jag skulle ha valt själv. Får se om jag målar om den… Hörnskåpet är målat på samma sätt.

 

Men den behöver en dyna och massa fina kuddar! Tanken var att de skulle gå i blått, har ett grovt ljusblått tyg som jag tänkte sy en dyna av, men så hittade jag den här bilden när jag letade inspiration:

 

 

En trasmatta vore fint att sy en dyna av! Och då syns inga fläckar heller! Och så lite blommiga och randiga kuddar, gärna med knytband på… Finns så många vackra tyger nu! Åhléns är ett favorit ställe, de kopierar snabbt dyrare designers tyger. Här är tre kuddar som jag hittade på deras hemsida, 200-300:- styck. Men jag syr hellre själv!

 

 



Ikväll ska jag ta bilder på alla fynd som jag gjorde i min mammas kvällare igår… 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0