Köksgolvet är lagt!

Äntligen är köksgolvet lagt! Det blev en så otroligt stor skillnad, ett helt nytt rum. Från den blå, småmönstrade plastmattan till ett vackert furugolv.

 

Fick tipset av ”snickaren” jag hade med mig ut att man kan lägga aluminiumfolie i springorna längst med väggarna så kommer inte mössen in. De gillar lika lite som vi att bita i foliet.

 

Just nu ligger det marmorplattor framför vedspisen som jag hittade på granntomten i ett nedbränt hus, men det är osäkert om jag kommer lyckas få dem rena och snygga. Annars så såg jag att det finns kakelplattor som är 60x30cm som är i stenliknande material. Kanske vore snyggare med en stor platta än de 2x4st 15x15cm som ligger där nu… De plattorna kostade runt en hundring, så det var inte så farligt. Men väntar med att bestämma tills jag målat golvet, vill se vilken stentyp som matchar golvet bäst.






Kommentarer
Postat av: Lotten

Väldigt imponerande! La du golvet själv alltså? Var det svårt? Hur gjorde du? Jag är väldigt nyfiken : )

2010-09-01 @ 01:19:38
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: Andrea Malmsten

Jag la det tillsammans med en kompis. Men golvet i lillhallen och på verandan la jag och mamma. Det är ett spontat massivt golv, så det var inte svårt. I köket är det en betongplatta under så där fick vi lägga det flytande och limma i alla sponter. Det i hallen och verandan skruvade jag ner i fjädern ner i spånskivan under.



Med tanke på hur händig du är så kommer det inte bli något problem!

2010-09-01 @ 10:49:06
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0