Påsk på Torpet!

 

I helgen var det påsk på torpet. Mamma och jag åkte ut på fredag morgon med bilen proppfull. Förstår inte vad det var för saker, för torpet slukade dem snabbt. Lite tavlor på gamla släktingar i fina guld ramar (lägger upp bilder på dem snart) och lite lakan och kuddar. Och förbrukningssaker såklart. Mitt fina antika nattduksbord fick komma ut också, det passar mycket bättre där än i stan.

 

 

Pyntade lite fint i trädgården med påskfjädrar!

 

Hann med en hel del på de dagar jag var ute! På söndagen kom tjejerna ut och hjälpte till, Tessan visade sig vara en skicklig äppelträdsbeskärare. Vi klippte även ner Syrénhäcken lite på framsidan av huset och ansade hallonsnåret.

 

Vid ingången till torpet stack lite stenar fram och när jag började krafsa visade det sig att det var en vacker sten trappa och även en stengång som ledde fram till torpet och även till gästhuset! Den låg säkert 5-10 cm under ett lager av jord, mossa och gräs så det var ett riktigt slitgöra att få fram den. Blev inte riktigt klar, får fortsätta i helgen!

Före:






Efter:


Kommentarer
Postat av: Lotten

Väldigt fin och vällagd stengång du hittade! Vet du mer exakt hur gammalt ditt torp är? Mer exakt än bara 1800-tal menar jag.

2010-04-20 @ 16:43:43
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: Andrea Malmsten

Nej tyvärr inte.. Jag har hittat ett köpeavtal från 1897 (tror jag det var) och ett kvitto från lanthandeln från den tiden. Men mäklaren trodde 1850-1880. Får se om huset kommer avslöja sin ålder på något sätt så småningom..

2010-04-20 @ 16:54:44
Postat av: marie

vilken otroligt fin gång. Grattis

2010-06-02 @ 06:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0