Barnrum

Ingrids rum blev som sagt klart för någon vecka sen men än så länge står det bara en säng, en byrå, en barnpinnstol och en fåtölj där inne. Vilket i och för sig är mycket möbler för det lilla rummet, men det saknas allt pynt. Som tavlor, bokförvaring, gardiner, trasmatta, smålampor mm.
 
När vi renoverar/återställer resten av huset i gammal stil så vill vi gärna att barnrummet ska matcha.
 
Min svärmor hittade en fin gammal utdragssäng från ca 1930 åt oss på loppis. Och så visade det sig att min syster har en exakt likadan som vi kan få, kommer bli så fint att ha en likadan till barn nr2! 
 
Här är en bild på sängen som jag hittade på nätet: 

Har letat inspiration på nätet och samlar bilder på Pinterest, verkligen ett bra verktyg för inspirationssamlande! 
 
Här kommer ett litet urval! 
 






Vill hitta lite gammeldags barntavlor, funderar på att rama in sidor ut en gammal barnbok som jag köpt på loppis som är lite för sliten för att läsa. Tyvärr är den försvunnen för tillfället...
 
Skulle även vilja hitta något sött småblommigt påslakan! 
 
En hel del "pynt" har jag i mina gömmor redan. Sänglampa, trasmatta, någon tavla från när jag var liten mm. Nu längtar jag att få åka dit och pyssla! Men det blir inte förens helgen efter den som kommer. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0