Försommar

Så här länge har det aldrig varit tyst på bloggen!

 

Det som är svårt med torpbloggar är att under vinterhalvåret händer det inte så mycket med torpet men man har mycket tid att skriva. Och på sommarhalvåret händer det mycket men man har lite tid framför datorn.

 

Vi firade midsommar ute på Torpet, 15 vuxna och 7 barn, alla under fem år. Det var full fart men väldigt roligt! På hela midsommar helgen tog jag bara två bilder, var så fullt upp så det hanns inte med. Och det var på skostället i Andreas länga. Vi kanske ska skruva upp lådorna på väggen så att det blir lättare att städa..

 

 

Annars tycker jag att det har blivit för lite torptid den här försommaren. Jag har jobbat väldigt mycket senaste veckorna och mycket tid går åt till det stundande bröllopet.

 

Klänning, skor, accessoarer, kostym, slips och mycket av planeringen är klar. Men det är mycket som återstår. Just nu håller jag på med placeringskort och program för vigseln och middagen, och alla andra trycksaker som behövs, som skyltar till maten osv. Mamma har köpt massor med gamla linnehanddukar på loppis som vi kommer ha som servetter, dessa ska tryckas med vårt monogram. Kommer bli så fint! Alla gäster som vill kommer att få ta med sig sin servett hem. Jag ska sy löpare till borden, baka bröd och småkakor och frysa in dem. Men det är fyra veckor kvar, så vi hinner nog!

 

 

Min mamma är hela sin semester ute på Torpet, så hon hinner pyssla en hel del. Målar fönster, går på loppisar, tar hand om trädgården och massor med annat. I helgen ska jag nog ut och ”hälsa på”.

 

Försöker skriva snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0