Torprelaterade kurser

Nu längtar jag till torpsäsongen! Visst att jag åker ut till Torpet även på vintern, men inte lika ofta och det är många renoveringsprojekt som inte lämpar sig under den kalla perioden. Nu är helgerna så fulla att det inte är förens i slutet på februari som jag kommer ha tid att åka ut igen!

Igår kom en kurskatalog på posten med många spännande byggnadsvårdsrelaterade kurser som man skulle kunna sysselsätta sig med under vintern. Bland annat en byggnadsvårdskurs som gick igenom det mesta (6ggr), från fönsterrenovering till interiör färgsättning. De hade även en kurs i bara fönsterrenovering, i målning med linoljefärg, kurbitsmålning och allmogemålning. Jag blev lite sugen på kurbitsmålning…


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag gick byggnadsvårdskursen på 6 ggr för ett par år sedan, när jag precis skulle köpa mitt hus. Det var klart värt! Roligt att prata med andra kursdeltagare också, man lär sig mycket av varandra. Hoppas du hittar något skojigt; kurbits lät ju helt klart intressant!

2013-01-18 @ 12:21:41
URL: http://sofiestorp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0