Torptorka och golvplåtar

Här händer det inte mycket just nu… Torpsäsongen ligger nere. Jag hade hoppats att komma ut till Torpet i helgen, för första gången sen i början på december, men min fästman måste tyvärr jobba helg, får se om jag lyckas få med mig någon annan…

 

Inte för att det egentligen finns så mycket att göra där just nu. Har lite kvar att fixa med på verandan, men det är för kallt för att tapetsera. Men det är ju skönt att komma ut dit och ta det lite lugnt också.

 

I Andreas hus är det nu bestämt att sovrummet, ”master bedroom”, ska vara klart till bröllopet! Är så sugen på att börja riva ner skivorna i taket och bända upp masoniten + korkmattan på golvet. Håller tummarna för ett vackert tak och golv där under! Hade hoppats att vi kunnat börja riva i helgen, men nu blir det inte så. Har även börjat fundera på tapeter… Finns så många fina!

 

Gick in i min mapp på datorn och hittade dessa bilder på vackra golvplåtar, tror inte att jag visat dem innan? Minns inte var jag hittade dem tyvärr. Så fina att ha framför kakelugnen eller öppna spisen. Så blir sotaren glad. Den händige kanske kan måla själv?

 



 
 
 
(Minns nu att det är en och samma plåt, vändbar! Så smart.)

Kommentarer
Postat av: stella

Det är nog från Fru Åberg i Lågbo bloggen. /Stella

2013-02-18 @ 22:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0