Loppisrunda

Vägen ut till Torpet kantas av loppisskyltar, men oftast så vill jag ut till Torpet så fort som möjligt och har därför inte tid att stanna, dessutom åker jag ofta fel tider. Men i lördags gjorde vi en lite utflykt för att gå på loppis!





 








Fem stycken blev det!

 

Två av dem var belägna i gamla fina hus. Det ena kändes helt orört! En underbar zinkbänk, fint fast skåp och väggfast köksbänk. Dessutom ett väldigt trevligt par som hade den.

 










Det andra hade en vacker vedspis (och gratis fika!), hon sålde en blandning av gammalt och nytt, tyvärr var många av de finaste sakerna inte till salu utan bara rekvisita.

 




Det jag fick med mig hem var dessa burkar, helt andra priser än inne i Stockholm. 10:- styck för bakpulver och vaniljsockerburkarna och 20:- för kakaoburken! På antikmässan tar de över 100:- för dem. Ångrar att jag inte köpte två till att ha i stan… Får nog passera där igen nästa helg!

 








Så här fint blev det i skafferiet:

 


Jag köpte även en gammal tvättkorg. Har varit sugen på en sån ett tag, tycker att de är så fina! De brukar vara rätt dyra, men den här fick jag ge 40:- för! :)


 


Frågan är bara vad jag ska ha i den… Ved är nog för tungt, tidningar kanske? Eller böcker. Just nu ligger det tapetbitar från rivningen som ska sparas för dokumentation.

 

Killen köpte bland annat en gammal badtermometer, väldigt fin tycker jag.

 

Om ni är på väg ut mot Väddö och vill ha tips på bra loppisar är det bara att ni hör av er.

Snart kommer det bilder från när vi rev i helgen!



Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilka fantastiska fynd du har gjort! Det är lycka att få gå på loppis och fynda:-)



Ha en toppendag!

Camilla

2011-06-08 @ 16:56:36
URL: http://smultronbo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0