Myrornas!

 

Det finns så mycket fina saker på myrornas, stadsmissionen och andra liknande affärer! Och så känns det så bra att handla där när man vet att pengarna gör nytta. Ibland kan man verkligen fynda!

 

Som jag gjorde igår. :)

 

Var där för att leta efter en trasmatta till kökssoffan och nysilverbestick som födelsedagspresent till en kompis. Bestick hittade jag massor fina, 3-10:- styck! Men några trasmattor hade de inte…

 



Sen hittade jag såklart saker som jag inte alls behövde.

Det jag lyckades stå emot var ett jättefint lakan, ett sånt som man ska ha över sig men som inte är ett påslakan. Med spetakant och monogram… 50:-! Och två gamla emalj kastruller (55:-/st), men de var lite väl slitna.


 



Men med mig hem fick jag dessa söta burkar:

 

 

15:- för de små och 30:- för de stora, som hittat! De hade inga lock så det tänkte jag göra i trä, kommer nog bli fint. Och så köpte jag en sänglampa till i mässing. I gästhuset är det antingen fula spottar som sänglampor eller av 70-tals modell. Hittade även en sax som jag inte kunde motstå i Jugend style… Ska fota den i helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0