Fynd i mammas källare

 

I söndags var jag hemma hos mamma och rotade igenom källaren. Den var en speciell sak jag letade efter, men jag kom hem med två stora väskor, proppfulla med saker!

 

Min morfar hade ett stort hus ute på Dalarö och när han gick bort 1996, när jag var 12 år, var det en specifik sak jag ville ha därifrån, toapappershållaren. Jag tänkte att när jag skaffar ett eget landställe så ska jag ha den där. Den kommer passa perfekt på mitt dass!

 

Den är i vit emalj, med ljushållare, tändsticksaskhållare och fack för använda tändstickor! Den är helt genialisk. Det finns ingen stämpel på den, så jag har ingen aning var den kommer ifrån, har aldrig sett en liknande. Har ni?


 


Fick även med mig lite dukar, lakan och kuddfodral. Och fina flaskor och lite andra köksgrejer. Varje gång jag anklagar mamma för att spara för mycket grejer så påminner hon mig om såna här tillfällen när hennes saker kommer till användning…




Ena locket ser lite skumt ut så det måste jag fixa till.. Vet inte vad som har hänt med det.

I helgen ska jag ut till Torpet igen! Längtar! Då kommer den mer bilder, har insett att jag inte har så många på själva huset.. Ska hänga upp min toapappershållare och plocka upp alla andra grejer också!


Kommentarer
Postat av: Lotten

Vilken bra mamma du verkar ha! : ) Min slänger ALLT och dessvärre var mormor likadan. Häftig toapappers-sak, nej jag har aldrig sett nått likande jag heller!

2010-08-25 @ 10:19:35
URL: http://litettorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0