Helg på Torpet!

Imorn drar jag ut till Torpet! Andreas är redan där och fixar med sitt hus, ska komma ihåg att ta lite bilder i helgen så att ni får se hur fint det blir.

 

Vi kommer ha vänner på besök så vi ska försöka att inte jobba ihjäl oss utan vara lite sociala också. Det som är planerat är att rensa Andreas gräsmatta från äpplen. Hans fyra träd fick massor med äpplen i år, mina två träd fick en rejäl klippning i våras så jag fick bara ett (1!) äpple. Kanske dags att plocka det! Om det hänger kvar…

 

Vi skulle även behöva klippa gräsmattorna en sista gång innan vintern också. Och få ner lite vårlökar och vitlök i jorden. Tänkte förså Aubretia också, i små krukor som jag gräver ner i mitt trädgårdsland. Ska tydligen gå väldigt bra med perenner att göra så! Och på våren när det kommit upp små kraftiga plantor så planerar jag dem där jag vill ha dem. Under mina rosor.

 

Sen påminde Lotten om att det är viktigt att se över hängrännorna nu, så det ska jag hinna med också.

 

Och så skulle jag vilja hinna tapetsera klart på verandan också! Inte så mycket kvar, inte ens en kvadratmeter, men det är det jobbigast kvar.. På bilden ser ni ser ni proppskåpet som jag måste bygga en lucka för innan jag kan tapetsera klart. Och så har jag köpt en matt lack som jag ska pensla på hela ”tapeten” så att den håller sig fin.

 

Får se vad jag hinner! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0