Torsdagskvällar på Gysinge

Jag och min mentor från mitt förra jobb, som också är byggnadsvårdsintresserad, var sugna att gå på något föredrag eller liknande så jag letade runt lite på nätet. Skansen har både vandringar och hantverkskvällar, men där fanns inget som lockade just nu. Däremot hade Gysinge flera som lät spännande! 

 

De kostar 150:- och då ingår fika.

 

Torsdag 18 oktober Byggnadsantikvarie Stellan Ridderstrand

Byggnadsvård i storstad. "Folkets frågor" kring renovering av villor och lägenheter.

Moderator Per Ehn, Gysinge Stockholm

 

Torsdag 25 oktober Göran Gudmundsson

Från omöjligt till högst möjligt. Byggnadsvård när du trodde det var för sent.

 

Torsdag 8 november Henrik Åberg och Björn Extergren, Bukowski auktioner

Byggnadsvården möter auktionsvärlden.

 

Torsdag 22 november Göran Gudmundsson

Får man ha glitter? Jul för byggnadsvårdaren.

 

Torsdag 29 november Rikard Bodin

”Skapa ett paradis av din trädgård”

Du vårdar ditt fantastiska hus, men hur går det med din trädgård? Hur ska man göra?

 

Jag är sugen på ” Från omöjligt till högst möjligt”, ” Jul för byggnadsvårdaren” och ”Skapa ett paradis av din trädgård”! Vore kul att lyssna på Göran Gudmundsson. Han har fått väldigt mycket kritik på senaste tiden. Beror på att han predikar för ”den enda rätta vägen”, förespråkar och rekommenderar sina egna produkter och dessutom tjänar storkovan på dem. Men när man insett att det finns fler sätt att göra saker på än Görans och att det finns andra ställen att köpa saker till sitt hus på än Gysinge så är han värd att lyssna på med tanke på all hans kunskap och erfarenhet. Själv har jag bara läst hans böcker.

 

 

Om du inte bor i Stockholm så kolla på ditt länsmuseum, de har ofta liknande föredrag. Eller på din närmsta byggnadsvårdsbutik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0